Snap
  • Een
  • kamperenmetbaby
  • met

Vakantie voorbereidingen. Gardameer - here we come!

In mei 2018 zijn we naar Aruba gegaan met Lauren. Onze eerste vakantie met een baby. Ook dit jaar gaan wij lekker op vakantie. Weliswaar geen vliegreis en geen tropisch oord, maar wel heerlijk met ons eigen gezin twee weken genieten! Waar we heen gaan? Dat kan je hieronder lezen!

Waar moet onze vakantie aan voldoen?

Voor we daadwerkelijk op zoek gingen campings/appartementen etc. hadden we voor onszelf een aantal criteria op een rijtje gezet waaraan onze vakantie moest voldoen. Aan de hand van die criteria ben ik via mijn beste vriend Google gaan zoeken en kwamen we uiteindelijk tot een keuze. Ik licht eerst onze criteria verder toe en daaronder vertel ik jullie waar onze keuze op is gevallen.

De criteria:

Geen vliegreis;

Geen extreme temperaturen;

Niet belachelijk ver hoeven rijden;

Accommodatie ingericht op kleine kinderen;

Zwembad of een meer;

Speeltuin;

Buiten het hoogseizoen.

1. Geen vliegreis

Ondanks dat we zelf niet vies zijn van vliegen (samen vlogen we o.a. meerdere keren naar Aruba, mijn man naar Amerika en Malaga, ik naar Zuid-Afrika, Turkije, Rome, Londen) wilden we met twee kleintjes liever niet in een vliegtuig stappen. Met Philou zien we dit wel zitten. Die past nog in een reiswieg van KLM en zou dus lekker kunnen spelen, slapen en bij ons op schoot eten en drinken. Echter, is Lauren met haar 20 maand op een leeftijd dat lang stilzitten op een stoel niet echt een groot succes is. Al ben ik afgelopen zondag met haar naar Juf Roos is Jarig (film van 60 min) geweest en dat ging super goed! Lauren is graag actief, wil graag aan de wandel en slepen met haar speelgoed. Om die reden hadden we weinig trek in een vliegreis van enkele of meerdere uren en leek het ons relaxter om de auto te pakken en de tijd aan onszelf te hebben. We trekken ons eigen plan, maar kunnen waar nodig ons plan aanpassen. Vooralsnog zijn we voornemens om overdag, als de kindjes op de opvang zijn, onze spullen te pakken en in de auto te laden. Na het ophalen van de kindjes, gaan zij lekker in bad. Pyjama’s aan, warm eten erin en dan stappen we met schone en gevulde lichaampjes de auto in. We hebben de hoop dat ze lekker gaan slapen en dat wij in de avond/nacht zoveel mogelijk km’s kunnen maken. Hoe ver we komen zien we wel. We hebben geen strakke planning en stellen onze ideeën bij als blijkt dat het geen succes is. Go with the flow!

2. Geen extreme temperaturen

Ook al hebben we tegenwoordig in ons eigen mooie landje ook bizarre temperaturen te verduren, gaan we geen extreme hitte opzoeken. We gaan op zoek naar een land waar het in de maand september zo’n 25 – 28 graden is. Aangenaam zwemweer, niet extreem warm en als je overdag nog eens een stadje wil bezoeken, is dat met dergelijke temperaturen ook nog goed te doen. Dus wij duimen voor +/- 25 graden, lijkt ons heerlijk!

3. Niet belachelijk ver hoeven rijden

We vinden allebei rijden totaal niet vervelend. Echter met twee kleine kinderen zagen we het ook niet zitten om > 15 uur (excl. stops) in de auto te moeten zitten. Een uurtje of 10 – 12 (excl. stops) vonden we wel realistisch. Vooral als we ’s nachts gaan rijden met de goede hoop dat Lauren en Philou de meeste uren lekker slapen. Wij hoeven dan hooguit een paar keer te tanken en wat wc stops te houden, wisselen van chauffeur en kunnen dan weer verder. Als we rond 7 uur / half 8 ’s avonds weg rijden, dan zijn we de volgende ochtend rond half 7 (wanneer normaal gesproken de kindjes wel een keer wakker worden) al een behoorlijk stuk opgeschoten en is het hopelijk nog een uurtje of 3 rijden tot de plek van bestemming. Dat leek ons prima te doen. Nu alleen nog hopen dat de kindjes dit ook zien zitten haha!

4. Accommodatie ingericht op kleine kinderen

Omdat we op vakantie gaan met een baby en een dreumes, vinden we het belangrijk dat er voorzieningen aanwezig zijn voor kleine kindjes en dat alles veilig is! We waren er al snel uit dat een stacaravan ons wel ideaal leek! Een eigen ‘huisje’ met douche, wc, veranda maar wel de charme van kamperen. Als je met een dreumes en baby op vakantie gaat, heb je nogal wat spullen nodig! Zo hebben we twee ledikanten nodig, een kinderstoel, commode (geen must, wel een pré), twee kinderwagens / duowagen, een eventuele veranda die afgesloten kan worden, veilige stopcontacten en ga zo maar door!

5. Zwembad of een meer

Lauren is gek op water! Ze is een echte waterrat en je maakt haar met niets blijer dan met zwemmen. Een ook Philou vindt zwemmen héérlijk, dus een hele harde eis was de aanwezigheid of nabijheid van een zwembad of een meer. Want wat is er nou lekkerder dan met mooi weer zwemmen met die kleintjes! Niets, vinden wij ;-). Dus op zoek naar een camping met één of meerdere zwembaden of een meer. Al had wat ons betreft een zwembad iets meer voorkeur.

6. Speeltuin

Lauren heeft energie voor 100 en begint al te stuiteren als ik het over de glijbaan (‘gliijjj’) of schommels heb. Een of meerdere speeltuinen op de camping was dan ook een pré. Hoeft allemaal niet zo bijzonder en spectaculair, maar wat schommels en een glijbaan zijn al ruim voldoende.

7. Buiten het hoogseizoen

Omdat de kindjes nog niet naar school gaan, zitten wij niet aan de vakanties gebonden. Daardoor kunnen wij mooi buiten het hoogseizoen op vakantie. Dit scheelt én een heleboel euro’s, én drukte op de wegen én drukte op de camping. We hebben ervoor gekozen om in september op vakantie te gaan. Niet te ver buiten het seizoen zodat we hopelijk nog wel goed weer hebben!

Google is my best friend!

Na eenmaal onze eisen op een rijtje te hebben gezet, ben ik eens gaan googlen. Ik zocht onder andere op ‘vakantie met baby’ en ‘vakantie met kleine kinderen’. In mijn zoektocht stuitte ik op GustoCamp. Ik had hier nog nooit van gehoord, dus ik ben hun website eens uit gaan pluizen. Na wat lezen kwam ik vervolgens uit bij hun accommodaties en las ik dat GustoCamp stacaravans aanbiedt die speciaal zijn ingericht op gezinnen met (kleine) kinderen; de zogenaamde Gusto Baby. Tevens las ik over Kindvriendelijke campings aan het Gardameer.

Lago di Garda

Nu gingen wij vroeger ook meerdere malen naar het Gardameer en heb ik alleen meer goede en leuke herinneringen. We bekeken of het Gardameer voldeed aan onze criteria en gingen ons lijstje af. Al snel concludeerden we dat onze eerste vakantie met z’n viertjes naar het Gardameer zou zijn. Gusto Camp heeft accommodaties in Oostenrijk en Italië, waarbij ze in Italië in de volgende regio’s zitten: Adriatische kust, Gardameer, Toscaanse kust, Toscane en Sardinië. Dus keuze zat!

Bella Italia

Omdat onze keuze al op het Gardameer was gevallen, bleef er van de 4 campings aan het Gardameer nog één over. Helaas hebben niet alle Gusto Camps ook de Gusto Baby stacaravan en is er aan het Gardameer maar één camping met de Gusto Baby stacaravan; Camping Bella Italia – Peschiera del Garda.

Gusto Baby

Ben je benieuwd wat er allemaal in zo’n Gusto Baby stacaravan zit? Ik heb het je gemakkelijk gemaakt en een kleine opsomming gemaakt.

De babykamer kan door middel van een schuifwand wel of niet bij de ouderslaapkamer getrokken worden;

In de babykamer staan een kinderbedje en een commode met aankleedkussen;

Stromend water, dus perfect om in alle rust en comfort de baby te baden, verschonen en aan te kleden;

Een babyfoon, nachtlampje, flessenwarmer, buggy, kinderstoel en kinderbadje;

De stacaravan is uitgerust met alle mogelijke veiligheidsaspecten, zoals veilige stopcontacten, hekje voor de deur en kindervergrendeling op de kastjes;

Airconditioning;

Een extra groot houten terras over de gehele lengte van de stacaravan. Het terras heeft een speciaal kinderhoekje (2,5 x 2,5 m) met zachte ondergrond. Het terras is voorzien van een parasol en gedeeltelijk een vaste overkapping;

De keuken heeft een 4- pits gasfornuis, magnetron en koelkast met vriesvak;

De badkamer is voorzien van een ruime douchecel, een wastafel en een toilet.

Voor uitgebreide informatie kan je het beste even hier klikken.

Tot zo ver onze zoektocht, onze voorbereiding en de voorpret. Nog een paar weekjes en dan hebben we heerlijk vakantie met ons eigen gezin. Twee weken ultiem genieten van chaos, rust, drukte, lekker eten, onze meiden, kortom; alle aspecten die je bij een vakantie met een jong gezin kan verwachten. En wat hebben wij er zin in!