Snap
  • citytrip
  • alleenstaandemoeder
  • london

Citytrip naar London: wat hebben wij gedaan?

Lees alles over ons tripje nu online!

Afgelopen week ben ik spontaan een paar dagen met Mia naar London gegaan. Even ertussenuit, Mia is vanaf eind december leerplichtig dus nu kan het nog. We hebben wat leuke foto’s gemaakt, tijd voor onszelf gehad, lekker gegeten en ik heb lekker gefocust kunnen werken.

WAT HEBBEN WE GEDAAN IN LONDON?

Best een heleboel, moet ik zeggen. Maar ik probeer het in chronologische volgorde kort samen te vatten.

Donderdag vlogen we met EasyJet naar London Gatwick Airport. Ik had bewust gekozen voor dit vliegveld omdat ik hier de vorige keer ook naartoe was gevlogen en dus enigszins de weg wist hier. Het blijft toch een beetje spannend om alleen te reizen. In ben verleden heb ik alleen met Mia (zes keer) naar Curacao geweest, maar hier was ik al bekend en heb ik familie en vrienden, dus was het niet zo spannend. Naar een ‘onbekend’ land vind ik wel een beetje spannend. Voor Mia was het wennen, want ze hield volgens mij rekening met mega lang in het vliegtuig zitten en was verbaasd dat we er zo snel waren.

Om Engeland / het Verenigd Koninkrijk in te komen moet je nu met de maatregelen rondom het corona virus een gezondheidsverklaring invullen. Dat kun je doen via GOV.uk. Omdat Nederland op code oranje staat wordt reizen niet aanbevolen, en officieel moet je 14 dagen in quarantaine. Om te mogen vliegen hoef je geen corona test te doen.

De eerste dag was dus vooral een reisdagje. We gingen met de trein naar Schiphol, toen met het vliegtuig naar Engeland. Vervolgens met de trein naar London Victoria en van daar met de underground naar Bayswater. Daar vlakbij was ons appartement. Ik had een appartement geboekt via Booking. Helaas was dit appartement niet helemaal (of zeg maar rustig helemaal niet) zoals het op de foto’s leek te zijn, maar het was al laat dus we moesten het er maar mee doen. Naar bed dus.

De tweede dag: op pad. We hadden de avond van aankomst wat boodschappen gedaan bij een kleine supermarkt vlakbij het appartement dus konden thuis ontbijten en daarna gingen we op pad. Met de underground gingen we naar King’s Cross St Pancras, we wilden naar de British Library. Helaas bleek deze bij aankomst volgeboekt te zijn, dus veranderde het plan. We zouden wat winkeltjes gaan kijken. Een vriendin had gevraagd of we wat voor haar mee wilde nemen en die winkel moesten we even zoeken.

We hebben lekker door de stad gewandeld en zijn bij wat luxe winkels geweest. Uiteindelijk hebben we Fenty Beauty make-up geshopt bij Harvey Nichols. Daarna hebben we foto’s gemaakt bij Trafalgar Square. Normaal doen op foto’s was een lastige klus. Een paar foto’s maken vindt Mia vaak wel oke, maar een heleboel worden altijd of gekke gezichtjes, of boos doen.

Hierna zijn we nog richting de London Eye gegaan. Hier was een mooie draaimolen en stonden allerlei kraampjes met heerlijk eten en taart. Drie keer raden wat ik kocht.. Precies: taart! Ook hier hebben we natuurlijk foto’s gemaakt. Ik overwoog om in de London Eye te gaan, maar het was daar zó bizar druk. Het viel me sowieso op dat er in London veel schijt is aan de maatregelen, meer dan in Nederland. Helaas dus geen rondje in de London Eye, maar wel een aantal leuke foto’s gemaakt. De Big Ben is vlakbij de London Eye maar helaas is deze een beetje onder constructie dus echt mooie foto’s maken daar werd hem niet.

Eten in het buitenland.. Dat is niet altijd mijn ding. We hadden inmiddels wel écht trek gekregen dus besloot om naar Vapiano’s te gaan vlakbij de Tower Bridge. Daar was ik de vorige keer ook geweest en het eten daar was prima, plus Mia houdt ook van pasta. Dus ik wist zeker dat ze daar goed zou eten. Weer met de underground dus, en natuurlijk ook weer een aantal foto’s maken. We hebben deze dag onwijs veel gelopen en hadden allebei zere voeten dus daarna was het tijd om naar huis te gaan en te gaan slapen.

Zondag, de derde dag. Time flies when you’re having fun! Vandaag besloten we naar een winkelcentrum te gaan want het was een beetje regenachtig. Op naar ‘Westfield’. Eenmaal aangekomen wist ik niet wat ik zag, het was zó groot. Een mega Zara, een mega H&M, maar ook winkels van Gucci, Louis Vuittion en veel meer, alles was mega! Heel leuk om even rond te wandelen, al had ik weinig nodig omdat eigenlijk alles ook wel in Nederland verkrijgbaar is.

Wel vond ik het leuk om even in een boekenwinkel te kijken. Engelstalige boeken zijn vele malen goedkoper, dus ook een boek (of vier) kopen kon ik niet laten. Na wat rondwandelen hadden we trek en als je in Engeland bent moet je natuurlijk naar.. Nando’s. En laat die toevallig net in het winkelcentrum zitten. Hierna zijn we lekker naar huis gegaan, we waren best moe. Welke boeken ik heb gekocht lees je onderaan deze post. En o ja, Mia ziet de underground als een soort kids playground en doet niks liever dan om palen dansen en aan de buizen hangen, haha.

Dag nummer 4, maandag. Toen kwamen we een beetje langzaam op gang. In de ochtend gingen we als twee zwervers een ontbijtje scoren bij de bakkerij in de buurt. Hierna gingen we ons klaarmaken en op pad om foto’s te maken op een aantal leuke locatie’s, in de hoop dat we ook leuke foto’s van ons samen konden scoren. Tijdens onze zoektocht naar het ontbijt kwam ik al een leuke, typisch Engelse telefooncel tegen. Love it. Daarna gingen we lekker toeristisch met een Engelse bus (ook erg leuk om in te klimmen) op naar Camden. I love Camden! Na Camden hadden we het ‘geweldige’ idee om een foto te maken bij Abbey Road. Je weet wel, van de Beatles. De dag begon zonnig, we hadden geen jas mee genomen en tegen de tijd dat we bij Abbey Road waren regende het onwijs hard en was het super koud, dus ons plan viel in duigen en we gingen met een uber terug naar het appartement. In de avond heb ik eten besteld via Deliveroo, niet zo lekker helaas maar goed. De buik was vol, Mia naar bed, mama nog even werken en ook naar bed.

Dag vijf, de laatste dag alweer. Zo’n paar daagjes weg gaat toch snel. Echt leuke foto’s van ons samen hadden we nog niet gemaakt dus dat werd de missie van vandaag. We hebben vandaag veel gedaan moet ik toegeven. We begonnen door met de underground richting de Tower Bridge te gaan. Hier had ik de vorige keer foto’s gemaakt en die waren erg mooi geworden. Ook dit keer zijn de foto’s goed gelukt.

Hierna gingen we met de bus richting Piccadilly Circus. Hier was een zanger die zó mooi kon zingen, en dat op zo’n mooie locatie. Een echt hoogtepunt van onze mini vakantie. We hebben best een tijdje staan kijken en luisteren naar zijn prachtige muziek. En Mia natuurlijk fanatiek dansen, zo lief dat ze is. Ik heb een video van dit optreden gedeeld op Youtube, klik hier & abonneer meteen even op mijn kanaal.

Vervolgens hebben we een rondje gelopen door M&M’s World, Lego World, China Town en meer.

It’s a wrap! Toen was het weer tijd om naar huis te gaan. Ook weer lekker hoor, ons eigen huisje en ons eigen bed. Dat is ook wel weer fijn. We hebben het erg leuk gehad. Ook op het vliegveld kon ik het niet laten om een paar boeken te kopen (buy 1, get 1 half price). En het was weer een hele trip. Underground, trein, tram, vliegtuig, trein en toen waren we eindelijk lekker thuis.

Welke boeken heb ik gekocht?

1. Talent is overrated – Geoff Colvin

2. Go fund yourself – Alice Tapper

3. The $100 startup – Chris Guillebeau

4. Poor economics – Abhijit V. Banrjee & Esther Duflo

5. Untamed – Glennon Doyle

6. How to think like an entrepreneur – Daniel Smith

7. What they don’t teach you at Harvard Business School – Mark H. McCormack

8. The Secret Daily Teaching – Rhonda Byrne (deze deel ik dagelijks op Instagram en vind je terug onder het highlight kopje ‘The Secret’)

Ik hoop dat je het leuk vond om deze samenvatting te lezen over onze trip naar London. Als je vragen hebt kun je me altijd een berichtje sturen en laat een reactie achter onder deze post, Facebook of mijn Instagram pagina.