Snap

Dag 6: Snorkelen

Suze heeft het naar haar zin

Vanmorgen hebben we Suze weggebracht naar de Petit Club en wij gaan de komende uren wat video’s schieten. Het wegbrengen van Suze naar de “Club” gaat steeds beter. Dit komt met name door een GO die ze heel lief vindt en de afgelopen keren iedere keer heeft gezien. Nee, ze voelt zich nog niet helemaal op d’r gemak. Dit ligt aan de taalbarriere, de korte tijd om te wennen en de totaal vreemde omgeving (ander eten, ander ritme, andere temperatuur, etc) maar gezien deze omstandigheden past Suze zich toch wel heel goed aan! Ze heeft echt wel lol en buiten de opvang om; in het zwembad, restaurant, in de discobar speelt ze heel voorzichtig een beetje met de andere kindertjes.

Wennen aan de luxe omgeving

Door middel van het maken van de video’s zie je wel weer even goed wat dit resort allemaal te bieden heeft. Zelf vind ik het bizar hoe snel je went aan de luxe. De eerste dagen waren we zo onder de indruk! Daarna is het zo en sta je niet zo stil bij het feit dat je de hele dag maar kunt eten en drinken wat je wilt, dat je in een stukje paradijs bent, temperatuur zo aangenaam is en dat mensen de hele dag voor je klaar staan. Althans, zo werkt het bij mij. Gek eigenlijk!
Zodra we klaar waren hebben we Suze opgehaald en haar lekker in bed gelegd. Wij een heerlijk boekje erbij gepakt en in de tuin gaan liggen. Ik moet eerlijk bekennen dat de terugreis al wel weer een beetje in mijn hoofd zit. Heen hadden we een nachtvlucht maar terug is het grotendeels overdag. Het slapen van Suze zal dan misschien nog wel moeizamer gaan… Het is een lange reis maar daar staat wel tegenover dat je op een hele bijzondere plek bent waar je hoogstwaarschijnlijk nooit meer komt. Je ziet dieren die je nog nooit eerder hebt gezien; de exotische vogels alleen al. Daarnaast gaan we vanmiddag naar het strand en ga ik snorkelen, de onderwater schijnt prachtig te zijn. Tot nu toe zijn we nog niet eens naar het strand geweest (ja, heel vluchtig).

Snorkelen

Het strand ligt aan het complex vast. Direct ben ik naar het “watersporthuis” gelopen om snorkelspullen te huren. Het blijkt dat ze iedere dag 2 keer met een boot gasten wegbrengen naar een mooi snorkelgebied 10 minuten hier vandaan. Maar ik had “de boot net gemist”! Jammer. Maar de jongen waarmee ik sprak gaf aan dat daar iets verderop ook wel wat mooie stukjes te vinden waren. Hup, ik dat water in. Na wat geklungel lukte het me om onder water te kijken zonder dat mijn bril vol liep ;-). Volgens mij is het koraalrif hier tegen het strand aan redelijk dood, op zich ook wel logisch. Het had in ieder geval allemaal dezelfde gelige kleur. Maar toch zag ik wel de meest mooie vissen. Ook het dooie spul zal misschien nog wel iets van voedsel bevatten of wellicht is het alleen een schuilplaats, doet er niet toe; ze zwommen er! Ik moest even zoeken en iets verder zwemmen maar ik zag ze in alle soorten en maten, fel gekleurd, met stippen, met strepen, etc. Wat is het toch lekker rustig onder water eigenlijk, heerlijk!

Restaurant

Die avond had ik gereserveerd in restaurant “La Phare”. De “Petit Club Med” heeft ook de mogelijkheid om tegen betaling je kindje weg te brengen van 21.00 – 00.30 uur; “Pyjamas Club”. Natuurlijk start het reguliere avondprogramma om 19.45 uur dus rond die tijd kun je al eten. Tot laat die middag heb ik getwijfeld of ik Suze nu weer moest wegbrengen. Vanmorgen was ze er al een paar uurtjes en voor mijn gevoel was het iets teveel. Maar ik heb dit gevoel even opzij gezet. Ze heeft zo enorm veel aandacht gehad deze vakantie, sowieso draaien de maaltijden een beetje om haar. Ze is 2,5 jaar en best tegendraads. Omdat er tijdens ieder eetmoment mensen om je heen zitten voel je je wat bekeken en geef je toch iets sneller toe dan thuis. Thuis laat je zo’n mensje rustig even krijsen als ze d’r zin niet krijgt maar hier is dit toch anders en dit voelt ze haarfijn aan ;-) En wanneer krijg je nu nog eens de kans om op deze plek samen rustig te dineren? Bart, breng jij haar weg…..?? Zo hebben we die avond heerlijk gegeten en gedronken. Jammer dat ik geen alcohol mag, zeg! Bij zo’n heerlijk etentje mis ik het wel, hoor. Je mag hier drinken wat je wilt. Alleen voor speciale wijnen, cognacen en champagne betaal je volgens mij. Het uitzicht was trouwens fenomenaal; aan de zee, onder de volle maan en een prachtige sterrenhemel!