Snap
  • Corona
  • turkije

Vakantie Turkije 2022 en Corona

Op instagram staan foto's en filmpjes van de vakantie.

Zou het leuk vinden als je maar daar ook volgt. @westbroekkellyvan

De 3 weken vakantie van mij zitten er helaas weer op. De kids hebben nog 3 weken te gaan.

9 Juli 2022 gingen we naar 3 jaar weer een keer met vliegtuig, en dat was best wel weer spannend ook omdat het ook erg druk was op Schiphol. Maar zoals ik in mijn vorige blog vertelde was er een goede service voor mensen met een niet zichtbare beperking.

De vliegtijd stond om 16:00 we waren rond 13:00 al door de security dus we hadden nog wat tijd om te relaxen We gingen even naar de Mac donald eerst daar maar daar weten ze de prijzen ook wel te maken zeg. Maar ja het is vakantie. Met Felicia mijn dochter hebben we nog wat rituals gehaald. We gingen op een gegeven lopen naar onze gate om daar te wachten op het vliegtuig dat ging ook prima, toen we in het vliegtuig zaten kregen we te horen dat er een koffer in het vliegtuig zat wat niet van een van deze passagiers was, dus helaas moesten we daar nog even op wachten dat duurde ongeveer 3 kwartier toen was het 16:45 en konden we eindelijk vertrkekken

Het stijgen vond Max niet zo heel leuk omdat je druk op je oren er dan zitten maar toen het vliegtuig eenmaal in balans was ging het prima. Om 21:15 lande we op Antalya maar ja dan ben je er nog niet je komt natuurlijk in de bloedhitte aan je moet nog op je koffers wachten dat duurde best wel toen moesten we ons aanmelden bij de balie van Corendon en konden we naar de bus, bij de bus aangekomen moesten we nog op 6 personen wachten maar dat duurde erg lang en is de busschauffeur ook weggegaan, na 2,5 uur later en nog een tussenstop kwamen we aan in het totaal en was inmiddels 01:00 dus echt een lange reis we waren ook echt moe.

Wat we wel jammer vonden dat er in het hotel niet wat te drinken of te eten werd aangekomen. Ik vind persoonlijk als je zo lange reis heb gehad en ook je eerste dag helemaal kwijt ben dat ze dan wel wat moeten aanbieden

De hotelkamer was helemaal top 2 slaapkamers en ook nog een ruimte voor je koffiers dus genoeg ruimte we waren natuurlijk helemaal gesloopt. De volgende ochtend waren we al weer vroeg wakker want we hadden trek dus naar het ontbijt en man man wat was het heet daar je kwam dan binnen  bij het buffet en daar hing wel een airco maar die stond niet aan. En je had een deel in het restaurant waar er wel blaasers waren maar daar merkte je weinig van, en dan had je nog een deel en daar stond ook de airco uit dat vond ik echt wel minder.

Na het ontbijt bij het eerste deel van het zwembad geen bedje te krijgen.  Maar opzich geen probleem je had bij het hotel nog een silent pool dat was echt heerlijk, daar was het lekker rustig en de kids vonden dat ook prima er was ook een aqua park met veel glijbanen de kinderen hebben daar wel gebruik van gemaakt maar niet elke dag. Bij het tweede zwembad kon je dan alleen frisdrinken want dat restaurant wat daar zat was niet open.

We hadden eigenlijk best een aardig dag ritme in de ochten eten dan lekker zwemmen en dan eten weer zwemmen en weer eten haha. Het was te warm om echt dingen te ondernemen.

We waren de 2e avond wel even naar het strand gelopen maar de kinderen waren zo moe in de avond dat het echt alleen even heen en terug was. Ik heb met mijn dochter nog ons haar laten doen, we hebben wel geshopt natuurlijk voor mezelf niet zo heel veel gekocht meer voor de kinderen. Er was ook een entertainment team die overdag wat dingen deed maar mijn kinderen houden daar niet zo van, en in de avond waren er shows alleen vond ik wel dat dat erg laat begon pas om 22:00. Met me dochter ben ik wel een paar keer geweest maar Max trok dat niet na zo hele dag. We gingen in de middag na 16:00 meestal naar de kamer toe om even lekker te chillen. Michel en ik hebben beiden 2 massages gehad hij 2x van een uur en ik 2x van 1.5 uur en dat was wel heel erg lekker.

Ik heb veel gelezen en mijn man ook die houd normaal helemaal niet van lezen maar die was ook lekker in de relaxed modus.

We hebben ook nog een keer buiten het hotel gegeten en dat was ook heerlijk en ook niet duur met zijn vieren waren we 60 eur kwijt.

Op 19 Juli was het weer voorbij ik moet eerlijk zeggen dat ik het leuk heb gehad maar 10 dagen vond ik wel genoeg. We werden in de ochtend al om half 6 opgehaald toen weer die rit van 2,5 uur op het vliegveld daar was het niet druk en ging ook heel soepel moet ik zeggen we gingen rond 10:30 vertrekken om weer naar Nederland te gaan, we landen in Amsterdam on half 2 dan weer de koffers en met de trein naar huis en half 6 waren we thuis dus ook weer een lange rit. Maar het is een genot om zo met je gezin te kunnen genieten.

Toen we een aantal dagen thuis werken die zondag had ik nog een hele week vakantie, en had wel wat dingen gepland. Maar zondagnacht werd ik wakker en had het zo koud en mega hoofdpijn en misselijk ik denk nee niet ziek worden als je nog een week vakantie heb, maar die maandag kon echt me bed niet uit maar mijn man moest ook weer werken, en de kids waren thuis. En ik lag met 39 graden op bed echt vreselijk gelukkig was oma zo lief om Max te komen halen en ik had onderhand positief getest op corona echt zwaar balen, maar omdat ik ook kamp met een paniekstoornis kreeg ik daar ook even een terugslag van omdat het bij mij gelijk op mijn gestel werkt, dus 5 dagen binnen gezeten nou kan je vertellen dat ik daar niet vrolijk van werd. Ben inmiddels weer negatief getest maar als ik in de ochtend wakker word ben ik weinig waard moet ik zeggen.