Telefonisch lastig gevallen
Ik word dagelijks gebeld door een bedrijf ondanks dat ik aangeef geen interesse te hebben en dat ik niet wil dat ze me bellen..
Op een ochtend had ik een werkoverleg en mijn privételefoon ging af. Bah, herkenbaar nummer. Ik word namelijk al bijna 2 jaar lastig gevallen door een beveiligingsbedrijf uit Amersfoort. Ik sta ingeschreven bij het bel-me-niet-register en heb ze al minstens 15x verteld dat ik écht geen interesse heb, maar ze blijven me lastig vallen. Ze hebben heel veel verschillende telefoonnummers en daarvan heb ik er al zeker 9 geblokkeerd, maar dan bellen ze vrolijk weer met een ander nummer. Een paar maanden geleden toen ik hoogzwanger was en weer 3x per dag werd gebeld door dit bedrijf heb ik hun klantenservice maar eens gebeld. Nadat ik een hele tijd in de wacht werd gezet (want klagende mensen houden ze niet van werd mij letterlijk verteld) werd ik eindelijk doorverbonden. Ik had mijn verhaaltje wel klaar en was klaar voor de strijd. (Dit bedrijf hanteert namelijk zeer agressieve verkooptechnieken. Ze zijn ontzettend vasthoudend en zelfs nadat ik een keer in tranen (oh, oh hormonen) heb gevraagd wat ik moest doen om ze duidelijk te maken dat ik écht geen interesse heb en ze zouden stoppen met bellen, kreeg ik als antwoord dat ze het recht hebben om me te bellen en dat ze dat dus blijven doen. Uiteraard neem ik de telefoon niet op als ik hun nummer in beeld zie, maar als ik in de auto zit zie ik geen nummer op mijn carkit en dan wil het nog wel eens gebeuren dat ik ze toch wéér aan de telefoon krijg.)
Om een lang verhaal kort te maken: ik was dus klaar voor de strijd, maar kreeg een ontzettend aardige mevrouw aan de telefoon. Ze leefde met me mee en zei dat ze mijn telefoonnummer uit het systeem zou verwijderen. Ze beloofde me dat ik nooit meer gebeld zou worden. Ik was zo blij dat ik er toch 'makkelijk' vanaf kwam, maar durfde het bijna niet te geloven. Niet onterecht blijkt nu. Ze hebben me ongeveer 2 maanden niet gebeld. Nu begint de ellende weer van voor af aan. Sinds een week word ik weer dagelijks gebeld. Vandaag had ik een pestbui: peuterdochter was enorm vervelend, alles zat tegen en ik had echt zoiets van: als ze nu bellen kunnen ze het krijgen. Normaal vind ik het wel lastig om aan de telefoon aan te geven dat ik iets niet leuk vind, maar ik had het zo gehad dat ik me er zelfs op verheugde. De hele dag had ik mijn telefoon bij me. Drie keer raden: Nu werd ik niet eens gebeld! Jammer. Iemand ook ervaring met zoiets en tips wat ik kan doen om niet meer gebeld te worden? Mijn nummer veranderen vind ik wel heel drastisch en jammer, want ik heb een enorm makkelijk telefoonnummer :-)
*bron afbeelding: sbs6
DeeDee1987
Het lijkt inderdaad beter om er zelf plezier in te gaan hebben. Irriteer hun. Dan is de lol er gauw genoeg vanaf. Smekken aan de telefoon. Neem een vaag verhaal op en speel dit af..... Stel domme vragen. "Wat eet je vavavond?" "Al de reclamefolders bekenen". Niet uit laten spreken en d'r na ophangen. Wat ook kan helpen, zeggen dat je de concurrent bij je dus zogenaamd wel afneemt contact op laat nemen, deze zijn nl niet gediend van klanten wegkaping. Beveiligingsbedrijven onderling zijn niet blij met elkaar.
Anoniem
Wat ontzettend vervelend! Hier een paar tips; * opnemen en telefoon weg leggen (niet ophangen!) * K3 aanzetten op je pc/laptop/tablet, volume hoog en de telefoon er pas naast leggen * hijgen.. (wedden dat ze dat TE awkward vinden?) * opnemen met (als je t nummer herkend) "help! HELP! Hij zit achter me aan!" * hele tijd herhalen "hallo? Halllo? Is daar iemand? Met wie spreek ik?" (Laat je niet onderbreken!) * random mop vertellen (wederom niet laten onderbreken) * als ze zeggen "mag ik U iets vragen?" Antwoord je "nee, mag ik U iets vragen?" En dan stel je een vraag waarop geen antwoord mogelijk is (Google.com) Kan nog wel ff doorgaan!
EliseVos
Ik snap je reactie, ik heb het zelf ook een tijd gedaan, maar als mensen me vroegen hun gegevens te verwijderen deed ik dat netjes. Je wilt niet weten wat ik al heb gedaan om er vanaf te komen. Ik ben (al jaren) ingeschreven bij het bel-me-niet register, heb al twee keer aangifte gedaan bij de consuwijzer, de medewerkers vriendelijk gevraagd mijn gegevens te verwijderen, onvriendelijk gevraagd, het bedrijf zelf gebeld, een klacht ingediend bij klacht.nl, via Facebook, Twitter en hun eigen website. Ik weet het gewoon niet meer. Het fluitje is inderdaad een heel extreem middel, maar ik weet het gewoon niet meer. Ik vind het gewoon belachelijk dat een bedrijf je maar blijft bellen terwijl je steeds aangeeft dit niet te willen. Ze mogen me zelfs niet bellen want ik ben geen klant geweest en heb zelf nooit informatie aangevraagd. Het internet staat vol met klachten over dit bedrijf. Het is notabene een beveiligingsbedrijf.
Annemiek2
Ik kan mij jou reactie ook voorstellen. Het is natuurlijk niet de bedoeling om iemand schade toe te brengen. Ik had oprecht geen idee dat dit gebeurd. Toch was ik er toe in staat nadat ik meer dan die 3 jaar gebeld werd door een bedrijf waar ik nooit mee te maken gehad heb. Alleen mijn telefoonnummer was daar bekend. Dit bedrijf luisterde ook NOOIT naar wie ze aan de lijn hadden. Ook ik had mij ingeschreven bij het bel mij niet register. Ik heb ook gedreigd aangifte bij de politie te doen. Als je dan ook niet gewezen wordt op het bel mij niet register of het recht op verzet kun je flink geïrriteerd raken. Dan druk ik mij zachtjes uit. Ik was op een bepaald moment zo ver dat ik ze afsnauwde omdat ze gewoon niet wilde luisteren. Omdat ik mijn telefoonnummer afgesloten heb en we het telefoonnummer van mij man hebben heb ik hier geen last meer van. Het is goed om te weten dat je bij de consuwijzer terecht kunt voor aangifte want dit soort dingen wist ik niet. Het is overigens niet zo dat ik bij elk telefoontje van een callcenter met een fluitje klaar sta. Sorry dat ik het zeg maar ik maak liever een grap en probeer met een grap duidelijk te maken dat ze aan het verkeerde adres zijn dan dat ik zo'n fluitje gebruik. Als dingen niet kloppen die ze vertellen dan zeg ik dat ook.