Snap
  • Mama
  • Gezond

Ik ga er gewoon voor.

Mijn vriendin heeft mij overtuigd. Vol goede moed stap ik de deur uit en begin met rennen.

Nog met de woorden van een vriendin in mijn achterhoofd begon ik met veel enthousiasme aan mijn eerste rondje Rennen. Mijn vriendin is alweer een aantal weken bezig en zei tegen me dat het ontspannend is, ze zich er beter door voelt en ze valt er ook nog van af!

Vol goede moed trok ik dus mijn sportschoenen aan. Echt sportschoenen kan ik ze eigenlijk al niet meer noemen. Ze worden meer gebruikt om in de tuin te werken en zijn dan ook hartstikke bruin van de modder.

Een goede broek om te rennen kon ik ook al niet vinden. Ik heb nog zo’n modieuze harembroek liggen die het nu als sportbroek moet ontgelden. Maar hij past, dus klagen mag ik niet.

Al na een paar minuten rennen voelde ik niet alleen mijn theezakjes schudden, ook mijn zwemband liet weten dat hij er nog zit. Mijn broek zakte af en natuurlijk was mijn paardenstaartje los geschoten zodat er plukjes haar in mijn ogen dansten. Mijn hoofd knalde uit elkaar en binnen de eerste kilometer was ik dus al totaal buiten adem.

De volgende keer ontspan ik mij wel op de bank met een reep chocolade, daar voel ik mij ook beter door.

6 jaar geleden

Hahaha geweldig..... dat zou ik zo geschreven kunnen hebben.. succes bij de volgende keer.

6 jaar geleden

Rustig aan beginnen en langzaam opbouwen. Begin met 2 minuten joggen en 1 minuut wandelen, dit om en om. Na een poosje ga je verhogen en ga je naar 4 min joggen en 2 min wandelen en zo bouw je op. Je joggen moet elke keer omhoog en probeer de wandelingen steeds wat lager te houden. Zo bouw je conditie op. Niemand kan ineens van niets 5,km gaan hardlopen.. Take it easy en wees niet zo hard voor jezelf, don't give up!

6 jaar geleden

Kleine stapjes beginnen. Niemand kan van niks naar de 5km. Zelf had ik een doel en wilde ik de 5km behalen daar zag ik echt tegen op. Inmiddels geeft de 5km geen voldoening meer en loop ik 5x per week de 10km. Kleine stapjes en ik ben zelf de eerste tijd eens flink gaan wandelen op hoog tempo en zorgen dat je ademhaling rustig blijft dan kun je rustig aan wat harder en verder. Het is iid ontspanning, alle gedachten staan even uit en het geeft zoveel voldoening als het hebt gedaan. Ps het is beat verslavend ;)

6 jaar geleden

kleine begin is moeilijk maar niet opgeven. Laat de eerste rondjes niet lang zijn. Begin met 5 minuten