Snap
  • Kind
  • kind
  • syndroom
  • mode
  • winkel
  • Down

Jongen met Down-syndroom steelt show in reclamecampagne.

Door zijn blonde haartjes, blauwe ogen en natuurlijk de manier van poseren is het niet zo moeilijk te begrjipen waarom winkelketen Target Ryan uitkoos als model in hun campagne! En dat ondanks het 6-jarige jongetje het Down-syndroom heeft.

Target is niet de eerste winkelketen die Ryan opmerkte, want enkele maanden geleden verscheen de jongen ook al in een reclamecampagne van Nordstrom. Zowel toen als nu krijgen de winkels er veel publiciteit mee.

Positieve boodschap Niet alleen het feit dat ze Ryan als model durven te gebruiken krijgt de goedkeuring van het publiek, maar ook de niet-stigmatiserende en 'gewone' aanpak verdient lof.

"Het gaat niet om een 'speciale kleren voor speciale mensen'-catalogus", merkt blogger Noah's Dad op, die zelf de vader is van een kind met het Down-syndroom. "En nergens op de pagina staat te lezen dat Target trots is om een model met het Down-syndroom in zijn wekelijkse reclame te tonen. Ze maakten er niet veel drukte om. Dat is een goeie zaak."

Volgens de man zendt Target zo een positieve boodschap uit over het Down-syndroom. "Door de aandacht niet te vestigen op hun anders-zijn, bieden ze veel meer steun aan mensen met een handicap."

Zelfvertrouwen De woorden van deze bloggende vader bereikten ook Ryan's mama, die liet weten dat het poseren voor haar zoon een positieve ervaring was. "We zijn heel blij dat Nordstrom Ryan in zijn catalogus zette, want model zijn geeft een boost aan zijn zelfvertrouwen", gaf ze eerder al aan.

Maar ook de familie zelf krijgt een positief gevoel door Ryans carrière. "Ryan is een mooie jongen, zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant. Hij maakt ons betere ouders, en een betere familie."

Vorig jaar zette de 16 maanden oude Taya Kennedy, die ook lijdt aan het Down-syndroom, al haar eerste stapjes in de modewereld. Haar levendige persoonlijkheid bezorgde het meisje sindsdien heel wat opdrachten. Hopelijk gaat het voor Ryan dezelfde kant uit.

7 jaar geleden

Beeldig kind !

12 jaar geleden

Dit is ook super voor de ouders. Ze maken veel mee en het is natuurlijk altijd leuk om te zien dat je kind geniet van alle aandacht

12 jaar geleden

het werd eens tijd dat er in een reclamecampagne ook kinderen worden gevraagd die "anders" zijn dan andere kinderen