Snap
  • Kind
  • speelgoed
  • spelendleren
  • fisherprice

Al 90 jaar lang spelend leren dankzij Fisher Price!

Kids just want to have fun!

De producten van Fisher Price zorgen al 90 jaar lang voor een lach op het gezicht van ieder kind! Leuke bijkomstigheid: Fisher Price speelgoed is leerzaam en stimuleert de ontwikkeling en fantasie van je kindje.  

The beginning…

Herman Fisher vond in de jaren 30 dat er niet genoeg fantasierijk, leerzaam en innovatief speelgoed was. Samen met Irving Price en Helen Schelle bracht hij de speelgoedlijn ’16 hopefuls’ uit. Fisher had ervaring op het gebied van productie en verkoop van spellen en Schelle had een eigen speelgoedwinkel gehad. Sindsdien is dit toonaangevende merk niet meer weg te denken uit de speelgoedbrache!

Waarschijnlijk komt veel van het speelgoed jou bekend voor, ken je deze iconische voorbeelden nog?

Snap

Play Lab

Het speelgoed mag door de jaren heen dan wel veranderd zijn, maar één ding staat vast: kinderen willen plezier hebben. Dé manier om speelgoed te ontwerpen dat aansluit bij de leefwereld van kinderen, is dan door de ogen van kinderen te kijken. Dit alles gebeurt in het Play Lab. Al sinds 1961 worden daar kinderen uitgenodigd om te komen spelen. Terwijl ze dat doen, observeren onderzoekers de kleintjes aandachtig. Alles wat zij zien, wordt omgezet in details en functies, die de interactie met het speelgoed zo leuk mogelijk maken.  

In het Play Lab wordt nog elke dag hard gewerkt om het beste speelgoed te produceren. Jij groeide op met deze producten, maar jouw kind(eren) ook!

Snap

Steun in moeilijke tijden 

Fisher-Price wil er voor de samenleving zijn in moeilijke tijden. Tijdens de Tweede Wereldoorlog stopte het bedrijf met het maken van speelgoed. In plaats daarvan gingen ze vliegtuigonderdelen, medische bevoorradingskisten en ander hulpmateriaal produceren.

Ook tijdens de coronacrisis willen ze kinderen en volwassenen bijstaan door gezichtsmaskers te produceren. Ook hebben ze een speciale verzamelcollectie van actiefiguren en Little People Community Champions, de zogenoemde #ThankYouHeroes, uitgebracht. De opbrengsten gaan naar goede doelen die zich inzetten in de strijd tegen COVID-19. Het is een eerbetoon aan de helden uit de gezondheidszorg en het alledaagse leven.

Let's Be Kids!

Onlangs werd de campagne Let's Be Kids gelanceerd. De campagne brengt een ode aan de manier waarop kinderen de wereld zien. Namelijk met optimisme en humor. Volwassenen worden door middel van de campagne uitgedaagd om het kind in zichzelf weer te vinden: "Maak je minder zorgen om op te groeien en besteed meer tijd aan jong zijn" 

Doe jij mee? 

4 jaar geleden

Mijn kinderen kiezen standaard Fisherprice en vitech uit elk speelgoedboekje

4 jaar geleden

Die eeuwig leuke telefoon 😅 👍

4 jaar geleden

Wij hebben zo veel speelgoed van Fisher Price van vroeger van mijn man nog in huis... Blijft mooi en goed!