Snap
  • Baby

Vervolg: ophalen KDV zonder aankondiging

Door drukte op mijn werk hielp mijn moeder mij uit de brand: ze haalde Jamie op van de kinderopvang (zonder aankondiging).

Dit ging wel erg gemakkelijk... 

Dankjullie wel voor alle reacties op mijn vorige blog (Uhm, kan dit zomaar), gezien het aantal maak ik zo een vervolg ipv op iedereen individueel te reageren.

Op de eerste plaats: niet alleen de opvang zat fout, ik zelf ook: ik had namelijk moeten aangeven dat mijn moeder Jamie zou komen ophalen in verband met drukte op mijn werk. En op de tweede plaats: door heel veel mensen is bevestigd dat dit niet de bedoeling is! Daarom heb ik het aangekaart op de kinderopvang de week erop, toen ik Jamie weer ging brengen. 

Op een nette manier heb ik gevraagd naar het beleid wanneer iemand anders een kindje komt halen aan de leidster die er op dat moment was. Ze gaf aan dat er altijd gebeld wordt naar één van de ouders om te controleren of het klopt dat het kindje opgehaald wordt door iemand anders. Wel zijn er uitzonderingen wanneer de opa of oma bijvoorbeeld al bekend is bij de opvang. 

Geen van bovenstaande was van toepassing aangezien er niet gebeld was en mijn moeder nog nooit ons ventje opgehaald had. Dat vertelde ik dus. De leidster zei dat het niet helemaal de bedoeling was, maar gelukkig dat het goed gekomen is. 

That's it?! Daarmee wilde ik natuurlijk geen genoegen nemen dus vroeg nog wat door. Ik zei dat ik niet wil dat er erge consequenties voor iemand aan vast zitten, maar dat er wel even scherp gekeken kan worden naar de opvolging van het beleid. Want 99 van de 100 keer zal het nabellen inderdaad overbodig zijn (en misschien zelfs irritant?), maar het zal maar net die ene keer zijn... 

De leidster beloofde me het in de groep te gooien. Toen mijn vriend Jamie op kwam halen is er niets meer over gezegd. De dag erna stond er een andere leidster en is er ook niet meer over begonnen...

Ik hoop dat ze er nu scherper op zijn, ikzelf in ieder geval wel. Ik hoopte alleen om een iets grotere schrikreactie op wat is voorgevallen en een kleine terugkoppeling zoals ''Dit gaat nooit meer gebeuren''... 

6 jaar geleden

Dankjullie voor de reacties. Na lang twijfelen besloten het erbij te laten zitten en zelf scherp te zijn (bellen bijvoorbeeld bij de volgende keer).

6 jaar geleden

hier door kleinschalige opvang gelukkig nooit die ervaring gehad. Maar daar werkte ook maar 5 of 6 vaste medewerksters. Zo ook een keer dat ik vond dat me dochter bij thuis komst altijs zo'n dorst had, Ik had dat gezegt en toen zeiden ze dat ze wel altijd goed dronk maar dat ze er op zouden letten. Daarna nooit meer gebeurt dat ze savonds veel dorst had.

6 jaar geleden

als je echt wil dat er iets serieus mee gedaan moet worden dan moet je een officiel klacht indiennen. Wat je eventueel nog wel kan doen is een gesprek aan gaan met de vestigingsmangerger. Dan weet je ook gelijk zeker of deze medewerker er iets mee heeft gedaan. Weet die er niets van dan kun je die medewerker al niet echt vertrouwen...

6 jaar geleden

Na een aantal dingen wat bij ons mis is gegaan heb ik de ervaring dat je het niet bij de leidsters moet melden maar hogerop! Bij mijn zoon ging vanalles mis! Na meerdere keren melden bij de leidsters ging t toch steeds mis! Tot ik de baas belde. Die bleek nergens van af te weten! Pas nadat hij er van wist is het verbeterd! Dit zijn belangrijke dingen die fout gaan! Waarschijnlijk weet hun baas nergens vanaf! Dus even hoger op melden!