Snap
  • reizen
  • auto

Vakantie baby

We hebben besloten om dit jaar met de auto naar Spanje te gaan. Sommigen vinden het misschien gekkenwerk met een baby van bijna 1, maar nu hebben we in ieder geval altijd vervoer terug naar huis toe. Mocht er een vlucht gecanceld worden ofzo.

Voor tijdens het rijden hadden we bij prenatal een auto organizer met tablet houder gekocht. Zeer zeker aan te raden voor ouders die ook met de auto op vakantie gaan. Van te voren had ik nijntje en woezel en pip gedownload via Netflix dus ze had genoeg te kijken. Verder hadden we genoeg lekkers voor zowel ons als Amy mee.

Om 03.30 hadden we onze wekker gezet. De avond ervoor alles al in gepakt dus we hoefden alleen de laatste dingetjes uit de koelkast te pakken en natuurlijk Amy slapend de auto in krijgen. Nou helemaal slapend is niet gelukt maar eenmaal 20 minuten onderweg viel ze toch weer lekker in slaap.

Met 3 uurtjes waren we al in Frankrijk en toen werd Amy ook pas wakker dus tijd voor een stop. Amy lekker spelen en naar alle voorbijgangers en honden heel hard hey roepen.

We reden steeds ongeveer 2.5 uur en dan stopten we weer ruim een uur. Zo hield Amy het goed vol en wij zelf ook.

Waar wij trouwens tijdens de stops super veel aan hebben gehad is een heel groot picknick kleed. Amy kon dan lekker rustig spelen en wij konden ook even lekker languit liggen. We hebben dat kleed standaard in onze auto liggen en komt echt heel vaak goed van pas.

We hadden een overnachting in Frankrijk geboekt, zodat we niet in 1 keer naar Spanje hoefden te rijden. We kwamen al om 15.00 aan, dus hebben daar na het inchecken nog door een winkel centrum gewandeld en wat boodschapjes gedaan. Ons avondeten was McDonald's, wat onwijs tegen viel want de Franse frietjes in Nederland zijn lekkerder dan in Frankrijk haha. Amy had 1 of ander kant en klaar potje, leek mij namelijk handig omdat je dat overal kan opwarmen. Maar Amy ging er van kokhalzen dus die heeft als avondeten fruit en een cracker op en wat extra melk haha.

Volgende ochtend hebben we eerst even lekker ontbeten in het hotel en rond 9.00 zijn we naar spanje gaan rijden. We hoefden nog maar 6 uurtjes en het ging echt helemaal prima met Amy. Om 17.00 kwamen we al op plaats van bestemming aan. We zijn super trots op onze kleine avonturier!