
Beeld: Canva
Jij voelt het was ook in je portemonnee: de prijzen in de supermarkt blijven maar stijgen. Melk, brood, luiers… alles lijkt duurder te worden. Toch is er één supermarkt die daar juist van profiteert: Aldi. Uit onderzoek van databureau Hiiper blijkt dat de supermarkt het marktaandeel het afgelopen jaar flink vergroot heeft.
Dure boodschappen: moeders letten op de prijs
Volgens Hiiper won Aldi bijna een procent marktaandeel in een jaar tijd. Dat is toch niet zoveel, hoor ik je denken: maar in supermarktland is dat enorm. Het betekent dat steeds meer gezinnen hun boodschappen goedkoper proberen te doen. En dat lukt bij Aldi beter dan bij de meeste supermarkten. “De prijs is voor veel consumenten doorslaggevend,” legt Joep Smeets van Hiiper uit. “Aldi benadrukt in reclames voortdurend dat ze goedkoop zijn, en dat werkt.”
De goedkoopste supermarkt van Nederland
Vorig jaar werd Aldi samen met Dirk nog uitgeroepen tot goedkoopste supermarkt van Nederland voor basisboodschappen. En dat is niet onopgemerkt gebleven. Vooral gezinnen met jonge kinderen kiezen vaker voor winkels met lagere prijzen, om onder het maandbudget te proberen te blijven. Met de stijgende inflatie zijn moeders kritischer geworden op wat er in het winkelmandje belandt. We gaan steeds vaker voor huismerken, en A-merken laten we liggen.
Opgebiecht: niemand wil met mijn kind afspreken
PRAAT MEE MET ANDERE Mama’s in de community
Kom in contact met (aanstaande) ouders, word lid van een geboorteclub en blijf op de hoogte van de ontwikkeling van je kind.
Donkere streep op je buik? Dit is waarom je die krijgt (en wanneer hij weggaat)
Win 3x een handgemaakte Palm Babydeken van Unknown Stories (t.w.v. €69,95)!
Bizar onderzoek: kan de geur van vet eten je baby al in de baarmoeder beïnvloeden?