Snap
  • Kraamzorg
  • keizersnede
  • moederschap

Kraamzorg: ''Ze zat aan de keukentafel en begon haar nagels te knippen''

Interview met Mayke (31)

Na een zware keizersnede hoopte ze op de hulp van een zorgzame kraamhulp, maar die verwachting bleek ver weg van de realiteit.

Hoe zag jouw kraamtijd eruit na de keizersnede?

“Het was een pittige tijd. Na de keizersnede kon ik bijna niet bewegen en had ik veel pijn. Je bent erg kwetsbaar, en dan komt er een baby bij die 24/7 zorg nodig heeft. We hebben ook een peuter van drie, en ik dacht: gelukkig krijgen we hulp van de kraamhulp. Maar de werkelijkheid was heel anders.”

Wat gebeurde er precies?

"De eerste dag leek alles nog goed, maar al snel merkte ik dat de kraamhulp nauwelijks aandacht voor mij had. Ze vroeg niet hoe ik me voelde of, of ik ergens hulp bij nodig had. Het was een beetje afstandelijk. Op een gegeven moment zat ze gewoon aan de keukentafel en begon ze haar nagels te knippen, terwijl ik amper in staat was om op te staan. Mijn man was thuis, maar hij moest voor onze oudste zorgen. Dus ik moest alles zelf doen.”

Heeft ze verder helemaal niets gedaan?

“Eigenlijk weinig. Ze deed wat kleine klusjes, zoals de fles opwarmen of een beetje opruimen, maar echt zorgen voor mij of de baby deed ze niet. Ze heeft bijvoorbeeld nooit mijn temperatuur gecheckt, terwijl dat juist belangrijk is na een keizersnede. Ook heb ik haar nooit vragen horen stellen over hoe ik me voelde. Het voelde alsof ik haar in de weg zat. Als ik vroeg om hulp, zoals een glaasje water, was haar reactie altijd kortaf en geërgerd.”

Hoe voelde je je in die situatie?

“Het was ongelooflijk frustrerend. Je zit in een pijnlijke, kwetsbare situatie en hebt juist iemand nodig die je ondersteunt. In plaats daarvan voelde ik me helemaal alleen. Mijn man zorgde voor onze oudste, maar de kraamhulp deed weinig om mij te helpen. Ik had pijn, was moe, en de hele situatie voelde zo oneerlijk. Mijn herstel leek helemaal niet de prioriteit.”

Ze zei dat ik me niet zo moest aanstellen en dat ik gewoon moest doorgaan.

Hebben jullie dit aangekaart?

“Ja, op dag drie hebben we geprobeerd het gesprek aan te gaan. Mijn man legde uit dat we meer hulp nodig hadden, maar de kraamhulp reageerde niet echt begripvol. Ze zei dat ik me niet zo moest aanstellen en dat ik gewoon moest doorgaan. Dat was het moment waarop we het kraamzorgbureau belden. Helaas was er niemand anders beschikbaar om haar te vervangen, dus we moesten het verder zelf doen.”

Hoe hebben jullie het opgelost?

“Gelukkig was mijn man er om voor onze oudste te zorgen. Hij ging niet naar zijn werk, zodat hij volledig beschikbaar was om me te helpen met het huishouden en de baby. Het was zwaar, maar we kwamen erdoorheen. Het voelde wel een beetje als een opluchting toen de kraamhulp weg was, maar het had anders moeten zijn.”

Wat wil je andere moeders meegeven?

“Als je niet tevreden bent met de zorg die je krijgt, wees dan niet bang om dit aan te kaarten. Jij en je baby verdienen de juiste zorg, vooral na een keizersnede. Als het niet goed voelt, trek dan meteen aan de bel. Je hoeft niet alles alleen te doen, zelfs niet als je geen andere keuze lijkt te hebben.”

Heb jij een bijzondere ervaring in het moederschap die je wilt delen? Stuur ons je verhaal dan op via info@mamaplaats.nl. We zijn benieuwd naar jouw ervaringen!🤍

Lees ook: Papa in gesprek: "De momenten die je niet ziet aankomen, zijn de mooiste"

Josetje59's avatar
1 week geleden

Had het gesprek direct aan aange

Vincent Yoon's avatar
1 week geleden

Please always be careful when choosing where to invest and trade I was impatient to carry out necessary research but I really wanted to jump on the crypto trading and investment buzz. Unfortunately for me, I invested 115,700 GBP worth of bitcoin with a fraudulent company. I was happy to watch my account grow to 620,575 GBP within a couple of weeks. But I didn’t realize I was dealing with a scam company, until I tried to make an attempt to withdraw. I made a withdrawal request, and noticed my account was suddenly blocked for no apparent reason. I tried contacting customer support, but all to no avail. I needed my money back at all costs, because I could not afford to let it go. So I tried all possible means to make sure I recovered my scammed bitcoin. I did a lot of online searching for help, and tried to see if there were other people who had any similar experience. I stumbled upon a cryptocurrency forum where a couple of people mentioned that they had been through the same process but were able to recover their lost cryptocurrency funds with the help of GHOST CHAMPION RECOVERY HACKERS. So I filed a report on (ghostchampionwizard @ gmail dot com) and he was able to help me get back all my lost funds within 1 weeks I feel indebted to him. Apart from trying to express my gratitude to them once again using this medium, I will recommend anybody who wants to recover scammed bitcoin, stolen cryptocurrency, funds lost to binary options forex, investment and any other form of online scam to reach out to GHOST CHAMPION RECOVERY HACKERS Email : ghostchampionwizard@gmail.com Telegram : https://t.me/WizardGhosthacker

Hi! Praat je ook mee met postauthor?

Sharing is caring! Deel ook jouw ervaring of mening over dit onderwerp.

Pssst... Ben je er nog?

Er staan nog meer inspirerende verhalen op je te wachten! Maak nu gratis een account aan of log in om verder te gaan.

Nooit meer iets missen van Mamaplaats?

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrief!

Hi! Laat je ook een reactie achter bij Mamaplaats?

Of praat mee en deel direct jouw ervaring of mening!

Heb je ook een verhaal of tips om te delen?

Start dan nu je eerste post! Een story, forumtopic of poll plaatsen kan ook.